Saturday, February 20, 2010

Anwar, Dana, Portal media dan Agenda Dunia Neoconservative Amerika

Berikut adalah petikan dari artikel "Pochong":

1."....
dibeli rumah baru Bukit Segambut Dalam yang berharga RM 7 Juta. Ada yang mengatakan rumah baru itu seumpama 'mahligai', bertingkat-tingkat yang memang sesuai untuk seorang yang bakal bergelar" bakal PM".

Lagipun 'mahligai' baru Anwar itu dikelilingi pagar, dipenuhi CCTV dan mempunyai pegawal keselamatan yang bertugas menjaga keselamatan 24 jam.'

2. '...
Kalau di Malaysia, Anwar dan PKR lebih menonjolkan penaja-penajanya dari yayasan luar negara. Antaranya yang paling popular Konrad Adenauer Foundation (KAF) dan Friedrich Naumann Foundation (FNF) yang kedua-duanya berasal dari Jerman.

3. "..
Manakala FNF pula menumpukan kepada bengkel dan penajaan penulis media internatif (khususnya internet) khususnya membantu karier Anwar.

4. Yayasan itu memberi dana kepada Anwar Ibrahim Club (AIC); mengadakan bengkel melatih penulis-penulis muda di internet serta membayar elaun bulanan kepada penulis internet pro-Anwar seperti Faisal Mustaffa (blog merpati jingga), Jeff Ooi dan Raja Petra Raja Kamaruddin (Malaysia-today).

5. Matlamat utama penajaan FNF adalah untuk mewujudkan konsep liberalisme di Malaysia.

6. Aktivis PKR termasuk Jonson Chong, Dr Zaliha Mustafa, Cheah Kah Peng, Beh Lih Yi (Malaysiakini) turut ditaja oleh FNF untuk menjayakan konsep ini.

7. Kehadiran Beh Lih Yi mewakili Malaysiakini telah mengesahkan kaitan Anwar, PKR dan Malaysiakini berasaskan sumber penajaan yang sama...."

8.
Portal itu sendiri dalam artikelnya "Malaysiakini: Free or pay?" mengakui bahawa Malaysiakini ditaja oleh FNF, Asia Foundation dan Open Society Institute (OSI), milik George Soros.

9. Malah satu lagi projek rangkaian Malaysiakini iaitu Asia247.tv (Malaysian Internet TV channel) merupakan projek tajaan FNF.

10.
Malah team tajaan FNF ini berusaha mencari pelapis-pelapis baru dengan menaja bengkel pembikinan video dengan bekerjasama Youth for Change (Y4C).

11.
Penaja utama Anwar adalah The National Endowment For Democracy (NED),
berpengkalan di 1101 Fifteenth Street, New York, Suite 700 Washington, DC.

12. Presiden NED ialah Carl Gershman, berbangsa Yahudi. Dia adalah Yahudi Amerika yang dikenali dalam rangkaian kumpulan neo-konservatif.

Reference:
http://pochongmenulis.blogspot.com/2010/02/dari-mana-anwar-mendapat-pembiayaan.html












No comments:

Post a Comment