Sunday, June 17, 2012

Bersih 3.0 yang bijak melanggar peraturan negara

Salam semua,
Ada beberapa  komen saya, juga URL blog dan website dan u-tube yang saya ingin panjangkan kapada pembaca, susulan huru-hara yang BERJAYA diwujudkan oleh makhluk-makhluk "bersih 3.0" 28 April 2012.     
BLOG BERKAITAN:
http://mediawangsamaju.blogspot.com/2012/04/bershit-30-3-bukti-dan-fakta-kukuh.html

TENGOK SENDIRI siapa yang ganas.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ohcOhJVl8yU#t=4s

http://mediapermatangpauh.blogspot.com/2012/04/terkini-polis-mengamuk-seorang-anggota.html
 

Komen saya:
Makhluk-makhluk Yang turun tunjuk perasaan, kata "itu tak adil, ini tak adil, itu tak betul, ini tak betul" dalam negara tercinta ialah anggaran (kata media, kesahihan belum dipastikan) 15,000- 25,000 orang (yang sebahagian besarnya bukan orang KL) yang sebahagiannya mengaku dibayar  upah untuk hadir.

JUSTERU, Adakah golongan yang turun ke KL itu MELAMBANGKAN dan MEWAKILKAN 27 JUTA rakyat MALAYSIA ?

Adakah begitu?

Dari formula sistem negara MANA kah di atas muka bumi ini, yang  MEMBUAT "CONCLUSION" bahawasanya, kumpulan (bising, samseng, baling botol, baling batu, buat sampah, memaki saudara se agama, yaani polis-yang menjalankan tugas dan amanah, dengan kata-kata kesat& amat kotor ........) yang berdemonstrasi dan ber perangai macam hantu, betul-betul MEWAKILI KESEMUA mahupun MAJORITI rakyat se suatu negara? 
Perangai pelesit dan samseng tempoh hari itu, melambangkan hilangnya SIFAT dan watak ketamadunan dan kewarasan di dalam diri makhluk-makhluk itu. ,
We wonder: sekiranya kedua ibu-bapa makhluk itu, nampak peranngai anak mereka   itu, melalui kaca TV atau CCTV Polis, bagaimana agaknya perasaan mereka?

Yan...mungkin orang tua samseng-samseng itu berkata..." ha, itu dia  anak kesayangan ku, aku mendidik nya dengan penuh hemah, dengan sempurna, aku ajarkan nilai agamanya yang baik-baik belaka lah.. begitu agaknya kata mereka ya...?


27 juta rakyat negara Malaysia, -yang sebahagiannya pernah pergi sebagai sukarelawan di negara orang, dan  kembali pulang ke tanah air, di bawah pimpinan sedia ada, merasa sungguh rendah diri dan bersyukur-  dengan kesejahteraan yang ALLAH kurniakan kepada rakyat Malaysia -  tidak menyukai HURU-HARA & KEBINASAAN yang diwujudkan oleh kumpulan 25,000 tersebut.

Bukankah kita wajar menyeru dan MENGAJAK sesama kita kepada PERPADUAN dan MENCARI PERSAMAAN, dan sama-sama membina negara dan masayarakat yang sopan dan akhlak mulia;
bukannya mencari-cari perbezaan di dalam persaudaraan Islam.

Ah. Mungkin saya salah kira.
Mungkin 25000 /   27,000,000    BESAR angka nisbahnya ya?

Ya. saya hanya manusia kerdil, di antara 27 juta rakyat -yang tidak bising- orang putih panggil :"SILENT MAJORITY" yang ter-amat MEMBENCI huru-hara oleh makhluk perosak dan penganjur bukan-Islam, di persekitaran Dataran Merdeka, di Kuala Lumpur, tempat kelahiran saya, dan tempat saya dibesarkan.

Andaikan kereta anda, katakan, BMW 5-SERIES, lalu depan mereka yang menghalang jalan ..di atas jalanraya -yang sememangnya untuk KERETA lalu pun- kemudian (kereta anda) di asak, digasak, di baling botol, dibaling batu, dibaling besi, lalu cermin pecah berderai...anda di'attack' oleh geng yang berperangai macam samseng, adakah anda terus senyum ,  dan teriak...."yaah, teruskan,  teruskan, teruskan....saya sokong anda & Ambiga...yaah !".  
Oh lupa saya tambah...andaikan anda berada di dalam kereta tersebut, kereta digoyang, nyawa terancam...dan samseng   a.ka. puak-puak DEMONstrasi itu terus mengganyang kereta anda ke kiri, ke kanan, ke kiri ke kanan..

Adakah Anda akan kata... "yaah...! saya sokong perjuangan tuan hamba tuan hamba BERSIH 3.0, ANTI-LYNAS, PRO-LGBT...di KL ini, yeahh...teruskan teruskan cara begini .....syabas!"    ??

Saya cadangkan:
makhluk-makhluk yang pada diri mereka, "merasa berada di pihak yang benar" ("we are the Righteous Ones") dengan berhimpun dan bersorak, melalak di Jalanraya KL, tidak perlu dan patut di haramkansama sekali, da harus di buang negara. 
Suruh mereka buat kecoh di tempat perumahan sendiri.



1 comment:

  1. salute for having bravery to say it out loud.. for this is where I fail, sadly

    ReplyDelete