Monday, February 4, 2013

Bawani, Parti Sosialis Malaysia PSM dan PKM


http://badutrakyat.blogspot.com/2013/01/eksklusif-kisah-bawani-satu-lagi-agen.html

(Apakah) Motif Bawani ???

Prejudis, Publisiti, Kebencian dan Kuasa. 

Mudah.

Dengan sikap prejudis dan kebencian yang membuak-buak,mungkin Bawani terlepas pandang akan hak eksklusif yang dapat dinikmati oleh kaumnya di negara ini atau hak untuk berkongsi kuasa di kabinet atau peluang untuk menguasai ekonomi lebih daripada kaum Melayu sendiri dan juga cuti awam khas bagi perayaan agamanya,segalanya di Malaysia.

Sekarang ini bawani diangkat sebagai seorang hero hanya kerana 'keberaniannya'dalam membuat kekecohan dalam sebuah forum di University Utara Malaysia, beberapa hari lalu.

Saya yakin pembaca Badut Rakyat telah melihat bagaimana Bawani membuat kecoh di forum tersebut di saat-saat akhir forum dan berkeras untuk mempersoalkan tentang hak berdemonstrasi, kebebasan bersuara dan pendidikan percuma seterusnya mahu Puan Sharifah Zohra, moderator, bukan ahli panel forum tersebut,untuk menjawab segala persoalan yang diberi.  

Jelas, Bawani telah membuat persediaan dalam memberikan hujah-hujah.

Mengharapkan penjelasan daripada Puan Sharifah terhadap persoalan yang diajukan adalah seperti meminta penjelasan daripada seorang pakar Matematik tentang Undang-Undang.

Namun,rakyat sering memandang sinis terhadap PSM kerana PSM adalah dari Parti Komunis Malaya (PKM).

Apabila pihak komunis mula berundur,PKM mula beroperasi melalui parti-parti politik, terutamanya, DAP.

Bacaan lanjut:   badutrakyat

No comments:

Post a Comment