Sunday, April 21, 2013

Datuk Kamilia: perjuangan parti untuk negara atau perjuangan diri dan penyokong ?

Di mana kah letaknya wawasan jauh (visi)  se orang Naib Ketua Wanita UMNO yang telah diberi peluang dan rezeki oleh Allah untuk berada di tampuk pimpinan UMNO?

Sepatutnya usaha dan niat se orang pejuang sekarang ialah untuk berjuang habis-habisan bagi memenangkan barisan calun Barisan Nasional (BN) supaya BN dapat terus memantapkan dasar dan polisi demi kesejahteraan rakyat, agama dan generasi akan datang; bukannya menjadi calun bebas yang akan memecahkan lagi undi rakyat di sesuatu kawasan.

Apakah niat nya? Itulah persoalan ku.....

Apa kata mereka di alam blog dan media sosial:

"Pada pandangan SH, memang satu keputusan yang wajar bagi YAB Pengerusi Barisan Nasional tidak mencalonkan nama Mantan Naib Ketua Wanit a tu kali ini.

Mana tidaknya. Nama dia bukannya tak tersenarai. Cuma ianya tidak tersenarai bagi merebut kerusi Parlimen. Sebaliknya nama dia naik di kerusi DUN.

Apa sebab dia beria - ia benar nak bertanding dikerusi Parlimen sebenarnya? Itu persoalan utamanya.

Hakikatnya, nama dan jawatan tidak mampu untuk menggambarkan sejauh mana kesetiaan seseorang terhadap perjuangan. Dah dapat duduk diatas pun dia masih tak puas hati?

Inilah yang sewajarnya dijadikan contoh buat kita semua. Kadang - kadang dalam dunia ni, apa yang kita nak sangat tu yang kita tak dapat. 

Kita hanya mampu berusaha dan bertawakal kepada Allah. 

Kalau dah bukan rezeki kita, nak buat macam mana? 

Sekarang dah tak pasal - pasal yang dikejar tak dapat, yang dikendong pulak tercicir!!! Semua ni salah dia sendiri, bukan salah orang lain!!!"

No comments:

Post a Comment