Sunday, April 28, 2013

PAS : PARTI POLITIK DUA WAJAH ?



Dipetik dari blog warisan tmk:

"Aku boleh ‘salute’ penyokong-penyokong PAS sekiranya mereka ‘consistant’ atau ‘istiqamah’ di dalam menggunakan laungan ALLAH AKBAR di semua perhimpunan dan majlis yang melibatkan pemimpin-pemimpin dan penyokong-penyokong parti mereka, termasuk jika melibatkan parti-parti PAKATAN mereka, termasuk PKR dan DAP.
pic from papagomo

Apa yang menyedihkan aku ialah, jika pemimpin-pemimpin dan penyokong-penyokong PAS terlibat di dalam perhimpunan yang melibatkan pemimpin-pemimpin dan penyokong-penyokong PKR dan DAP, para penyokong PAS tidak pula ‘galak’ melaungkan ALLAH AKBAR, sebagaimana mereka laungkan di khalayak para jemaah solat jumaat di Putrajaya semalam.

Apakah penyokong-penyokong PAS hanya berani melaungkan ALLAH AKBAR secara lantang dan ‘gegak gempita’ hanya di hadapan umat Islam? Sedangkan kalau berhadapan dengan penyokong-penyokong CINA KAFIR DAP, mereka MEMBISU seperti tikus. Maksud aku, apakah bagi penyokong-penyokong PAS, wajah Anwar Ibrahim, Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng, itu jauh lebih hebat dan besar, berbanding dengan KEHEBATAN DAN KEBESARAN ALLAH swt itu sendiri?

Amat jelas, PAS sudah menjadi sebuah parti DUA WAJAH. 

Di kalangan umat Islam, PAS bertakbir ALLAH AKBAR bagai nak pecah Masjid Besi Putrajaya….
tetapi 
bila bersama pemimpin-pemimpin dan penyokong-penyokong PKR dan DAP, laungan ALLAH AKBAR tidak kedengaran lagi, sebagaimana tidak terdengarnya laungan ALLAH AKBAR azan dari masjid-masjid dan surau-surau di Singapura."

1 comment:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete