Wednesday, January 23, 2013

Baru pakai tudung dah boleh Tazkirah dan 'act' macam ustazah?

http://pecahpalakmikir.blogspot.com/2012/07/dekat-malaysia-baru-2-hari-pakai-tudung.html,

Yang menariknya, si polan yang baru menyertai atau baru mendekati parti  politik tertentu dan diberi ruang bercakap, dah "pandai" cakap pasal politik dan kutuk-mengutuk dalam bidang politik.

Dia pakar politik?  Jauh sekali.

Dia pakar ke untuk bercakap atau berinteraksipendengar yang hadir, pasal ugama Islam?

Yang lebih peliknya, parti politik PAS yang dikatakan mempunyai para ulama yang dihormati, tidak pula mengiklankan para ulama nya  sebegitu rupa. kIni pAS lebih ghairah mewar-warkan ceramah, forum dan "event" yang mengiklankan "para artis" dan 'seniman"  yang yakin mereka sudah cukup arif untuk bercakap pasal politik dan ugama, dan anggap diri sudah pandai untuk buat komen pasal parti lawan.

Cetek.
Sungguh cetek.

Cetek lagi pertubuhan, parti atau institusi yang menyanjung mereka sehingga mereka ini dipelawa sebagai "penceramah jamputan", "penceramah khas".

Yang lebih melucukan lagi, apabila se buah hospital Islam di Bangi menjemput pelakun/ pengacara bernama Wardina Safiyyah Fadlullah Wilmot, untuk memberi 'tazkirah' pada satu sesi di bulan Ramadhan yang lepas, kepada kakitangan hospital itu, yang mana pada pendapat saya, kakitangan, malahan jururawat di situ, jauh lebih layak untuk memberi tazkirah kepada para  taulan di organisasi itu.
Sudah ketiadaan penceramah yang lebih layak ke?

ISLAM itu sendiri adalah agama indah, sempurna dan suci yang tidak memerlukan "tarikan 'artis'/ penyanyi/ model/ pelawak " untuk menarik orang datang ke se suatu majlis tazkirah/ ceramah
agama.

Dalam bahasa orang putih....getting unqualified people  to talk about religion, is an insult to the religion itself. 
So, let us not insult Islam indirectly and unknowingly.

 Wardina Safiyyah Fadlullah Wilmot, diketahui, melalui foto, bahawa beliau bukan non-partisan;

http://kerispusakabangsa.blogspot.com/2011/06/panas-gambar-azmin-ali-dan-wardina.html


No comments:

Post a Comment