Wednesday, January 23, 2013

PAS members' wish list: PAS JOINS B.N. ALLIANCE In Nation building (Part 1)


1. Most supporters of PAS and UMNO political parties are brethren in kinship and in faith (aqidah). 

2. PAS leaders' previous decision to allign its party with socialist chauvinist DAP and secular family-controlled, Anwar-centric  PKR, - for the sake of power rather than party principles and party spiritual values -  was, to my mind, and to others, a wrong move.

3. But..it's never to late to pull out. 

4. It is better to pull out of such an alliance, than to compromise on one's principles and faith. 

Below  is an excerpt of an article from mymassa blog:

http://mymassa.blogspot.com/2013/01/surat-dato-haron-din-ahli-pas-seru.html



"Terlebih dahulu kita bersyukur ke hadrat ALLAH SWT kerana dengan limpah dan kurniaNYA, kita masih ada kesempatan untuk berdakwah, beristigfar, bermunajat dan berdoa kepada ALLAH SWT.

Kita semua, baik UMNO dan PAS, telah berusaha sedaya upaya mengangkat martabat dan kesucian agama Islam dan umat Islam untuk mendapat keredaan ALLAH SWT.

Menurut seorang pemimpin pemuda PAS di Selangor, Cukup-cukuplah perkawanan dengan DAP, lihatlah mudarat yang akan datang jika Pakatan memerintah. 

PAS tidak mampu menasihati malah tidak ada kekuatan untuk memimpin Pakatan, 

Sudah sampai masanya PAS keluar dari Pakatan. Sekaranglah masanya, bukan selepas PRU13. 

Inilah masa untuk menunjukkan perpaduan ummah, dan menghancurkan musuh-musuh Islam terutama DAP.

Sebabnya mudah, PAS tidak mungkin dapat menghalang kekuatan DAP sekarang ini, yang menerima dana dan latihan dari luar negara. Di mana-mana sekarang, ahli-ahli PAS bercakap supaya PAS keluar dari Pakatan.

Jika DAP menguasai kerajaan Pakatan selepas PRU13, orang-orang PAS sendiri tahu betapa ligatnya DAP menguasai dan menjaga kuasa itu,

Kepimpinan pemuda PAS ini berkata kepada saya, kita mesti bantu UMNO menang dalam PRU13 ini kerana Mudarat akan lebih besar kepada negara ini, kepada agama Islam, dan kepada bangsa Melayu seandainya DAP menang besar dan menguasai kerajaan Pakatan. 

Katanya, Apakah perbezaan sekarang, UMNO boleh memimpin BN, sebaliknya PAS tidak mampu memimpin Pakatan Rakyat.

Sebagai pemimpin pemuda PAS, beliau menyeru supaya menangkan UMNO dalam PRU13 akan datang untuk mengelakkan Kemudaratan yang lebih besar kepada umat Islam dan bangsa Melayu di tanah air ini...."

...Baca lanjut dan pemikiran dan komentar di jentayuabaka.blogspot.com

No comments:

Post a Comment