Sunday, January 6, 2013

Who is DAP's Zairil Khir Johari Bin Abdullah. Malay? Muslim?


Dalam "inner circle" DAP, tiba-tiba Zairil muncul sebagai  ahli CEC..selepas DAP voting scandal.  Kononnya DAP "?multiracial".



Ini ada satu komen dari pembaca (Jan 5)Blog syedoutsidethe box

Zairil bukan Melayu lah.....tetapi Cina. 

Nama sebenar Zairil ialah Zairil Khir Johari bin Abdullah. Nama dia bukan Zairil BIN Khir Johari. Beliau adalah anak tiri kepada Menteri UMNO, Allahyarham Tan Sri Khir Johari. 

Zairil adalah anak kepada Cristine Lim Abdullah hasil perkahwinan Christine Lim terdahulu dengan seorang Cina juga. 

Cristine kemudian berkahwin dengan Tan Sri Khir Johari pada tahun 1996 manakala Zairil kini berusia 29 tahun. Ini bermaksud apabila emaknay Christine kahwin dengan Khir Johari, Kahiril sudah berusia 13 tahun. Apakah nama sebenar Khairil pada Surat Beranak nya? Apakah nama sebenar ayah Cina Khairil KJ bin Abdullah?

Jelas bahawa tiada setitis pun darah Melayu yang mengalir dalam tubuh Zairil. 

Dengan itu, motif Zairil menggunakan nama bapa tirinya amatlah meragukan memandangkan beliau sudah berusia 13 tahun ketika Tan Sri Khir berkahwin dengan ibunya. 

Dan kini, keraguan itu juga menjadi jelas apabila beliau menggunakan nama tersebut untuk mengaburi mata rakyat bagi menjustifikasi kedudukannya sebagai wakil Melayu dalam DAP.

Hakikatnya, Zairil tidak mungkin diberi kepercayaan oleh Guan Eng untuk menjaga hal-ehwal politiknya, jauh sekali meneraju badan pemikir untuk partinya jika beliau seorang Melayu. Ini adalah sesuatu yang semua rakyat Malaysia sedia maklum. 

Namun, apa yang lebih penting untuk dikupas di sini ialah hakikat bahawa DAP telah melantik seorang Cina yang pinjam nama bapa tiri Melayu sahaja untuk mewakili Melayu. 

Pastinya DAP tidak akan membenarkan seorang Melayu dalam 'inner circle'nya. Zairil KJ bin Abdullah memenuhi kehendak DAP untuk mengabui mata orang Melayu.




Source:

http://syedsoutsidethebox.blogspot.com/2013/01/dap-vote-scandal-getting-worse-where.html

3 comments:

  1. more here:
    http://budak-kelate.blogspot.com/2012/10/melayukah-zairil-yang-didapkan-lge.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. MEMANG DAH AGAK DAH. MELAYU NAK DIPERBODOHKAN . . .

      Delete
    2. Zairil boleh dikira seorang Melayu sekiranya dia mengaku dia Melayu. Dia kata dia Melayu dan Cina dan lebih Malaysian. Orang Melayu=> mixed blood atau pun pure chinese atau India yang berugama Islam yang berdaftar (IC) sebagai Melayu. Mengikut kajian yang mengambil sampel darah orang "Melayu" dari GH seluruh Semenanjung, 26% orang yang berdaftar sebagai Melayu ada-lah pure chinese mengikut DNA. Tidak hairan lah sekiranya Hang Tuah, Jebat, Lekir, Lekiu berDNA Cina! Yang penting ia-lah samaada Zairil BERJIWA MELAYU dan akan mempertahankan kesejahteraan bangsa Melayu.

      Delete